måndag 3 september 2012

Sooolen :0)

Idag skiner solen och den är varm och underbar tog cyklen till jobbet så jag kan passa på att njuta lite av den.

Jag har en dröm vill så gärna åka utomland, jag har aldrig i hela mitt liv flygit och ärligt så är jag lite rädd för att resa  eller inte resandet i sig men att vi ska kosta på oss en dyr resa sen när vi väl kommer fram så är jag så slut och har så ont att jag bara blir liggandes och så är det det där med mina värktabletter undrar om dom överhuvudtaget får resa med?!

Men efter denna trökiga sommar med brist på sol och värme så bara måste jag få åka utomland och jag vet precis vart jag vill åka problemet är att få min man att inse det oxå ;0)

Turkiet! Här bilder på Pamukkales vita kalkstensklippor!
 
På denna terass vill jag ligga och lapa sol! :0)
 
 
Vi håller på att renovera huset så varje liten krona går dit, huset slukar pengar och ändå tycks det inte gå framåt eller jo jag har fått rödmålat hus med vita knutar istället för ett bajsbrunt och så har jag fått en mycket utsliten karl så även han behöver semester vila och avkoppling.

Men som sagt inte lätt det här med pengar nu när jag är sjukskriven och äldsta sonen pluggar på annan ort, våran kommun ger oss inga som helst bidrag inte heller CSN då han hade kunnat utbilda sig här hemma, problemet är att han tänker lite mera långsiktigt och valde den bättre utbildningen så nu står vi och betalar för hans inackordering och mat samt allt som skall renoveras och nej jag vill inte låna en krona till faktum är ju det att det ska ju betalas tillbaka i slutändan.

Tål att tilläggas att alla bilder jag använder googlar jag fram om inte annat anges.

Inga kommentarer: