torsdag 27 september 2012

Blääää!

Ont ont ont!!! Orkar inte, mår totalt skit vill inte vara med nå mera vill bara dra täcket över huvudet och försvinna...
Varför ska det vara så svårt?? Orkar inte ens gråta är så trött på allt..
Medicinen hjälper inte värken är så intensiv, kan inte gå, inte sitta, inte ligga allt gör bra såå ont :(

Försöker göra avslappnings övningar och meditera men orken tryter ger upp allt detta bara för att jag ska vara lite duktig .. bakade i tisdags var så glad det kändes så bra, hade tagit på mig att baka till ACT gruppen då vi ska göra små åtagande varje vecka och detta var mitt då jag saknar bakandet  och gör det så sällan nu för tiden så ja jag skulle baka problemet var att det skulle vara glutenfritt och laktosfritt detta gick så där första kakan blev pannkaka så jag gjorde en till, den var jag tvyngen att testa och se om den blev bra det blev den så jag fick baka en tredje så att den var hel och fin :) det blev en supergod och fin falsk tosca kaka ja jag kan baka ännu men aj så mör jag blev var helt slut på kvällen och värken i ryggen blev väldigt intensiv.
Act var trevligt som vanligt men jag hade svårt att vara delaktig då värken blev mer och mer påtaglig det är bara att konstatera jag har fått min första mensvärk på månader.
Sen jag var 17 så har jag haft kraftiga och smärtsamma mensvärkar detta på grund av min överrörlighet är även hormonell så i våras kom min gynekolog på den geniala idén att vi ska testa minipiller och se om detta kan hjälpa, jag var livrädd eftersom även minipiller innehåller hormoner men det har funkat ja iaf fram till nu.
Just nu mår jag bara skit och jag hoppas jag kan bita ihop annars blir det till att åka in till sjukan och få en spruta morfin, men jag vill inte bättre att få stanna hemma orkar inte förklara och tigga och be om smärtstillande det tar för mycket energi, orkar verkligen inte.


Inga kommentarer: