onsdag 24 oktober 2012

Kraschlandat...

Det var absolut ingen bra dag igår och tyvärr så är denna inte mycket bättre..
Fick åka sjuktransport till vårdcentralen där jag fick träffa en läkare som fatta galoppen.
Skönt att få träffa en som faktiskt förstår, han förstod att jag hade så ont att det bara skulle bli värre om han utsatte mig för undersökning och tyckte att jag skulle få smärtlindring ändå, Jag började fundera på om jag drömde eller hade dillerium för hur ofta händer det?? Annars för man bara reprimander och idioter som föreläser om att morfin är farligt och starkt beroende framkallande, dom tror alltså att man är ute efter en snabb kick ett litet tillfälligt rus, för man vill ju såå gärna må så här det är ju såå frivilligt, idioter!  
Men iaf igår så fick jag träffa en bra läkare som talade om för mig att den bästa lösningen i denna situation var att få morfn intravenöst så jag var tvyngen att fråga han om han menade allvar för alla andra ska ju alltid tala om riskerna,
- men snälla du sa han, hur ofta får du denna typ av smärtlindring per år?
-hmm jo det är ju inte så ofta ett par tre gånger per år ungefär,
- ja men då så då är det knappast farligt det finns faktiskt dom som får det varje dag.....
Ja skönt att slippa slåss med näbbar och klor för sin eget välmående det var verkligen en udda upplevelse sen så blev jag rikligt uppassad av sköterskorna där med och jag som har haft starka funderingar på att byta vårdcentral hmm blir nog kvar ett tag tror jag.
Idag så är jag liggandes äter ketogan i pillerform och har fortfarande väldigt ont men det känns som om det går åt rätt håll iaf. Är orolig över hur jag ska behöva fixa resten av veckan är inte riktigt starkt och välmående nog för att klara av att jobba kommer jag inte upp på benen till i morgon så måste jag fixa ett läkarintyg :( det känns inte bra alls, för då ska jag behöva göra samma resa som igår en gång till, det tar tid och jättemycket energi vore så skönt och bara vakna och må bra ja under kan ju ske..
Nej nu har jag suttit upp för länge, trött i ögat och helt slut i ryggen dax att vila lite igen.
Kramelikram

Inga kommentarer: