onsdag 26 december 2012

Jul jul strålande jul.....

Äntligen är kaoset över.. nejdå jag älskaar julen men gillar inte att det ska stressas upp så förbannat varför inte ta allt som det kommer för julen den kommer ändå!
Vi har haft en underbar mysig jul med alla nära och kära eller nja nästan iaf det är så enormt svårt att alla ska träffas men vi pysslar om och försöker få till det ändå. Kvällen före julafton så sågs vi mina bröder och våra familjer hos vår käre mor på grötkväll och skinkmacka sen så smög vi över till oss på bastu och sedan avslutades kvällen med glögg med diverse tillbehör.
Julafton firades hos mamma och med allt som hör där till, God mat och massor med paket dock kom inte tomten men vi fick lov att låna ut vår yngsta på lite tomteuppdrag vilket han skötte med bravur. Kvällen avslutades dock rätt tidigt och det var jag väldigt tacksam för då jag har haft rätt tufft men men det är det som är så skönt med julen man har liksom inte tid att tänka på sin egen smärta...



Juldagen är våran yngste sons dag och denna var lite mera speciell ändå då han äntligen fyllde 15år :) Äntligen moppe!
Det svåra är att alla andra ska ta sig hit men dem flesta lyckades faktiskt så vi firade honom dagen lång.
Jag älskar att mixtra i köket med både mat och bak och trots jag inte orkat på sistone bestämde jag mig för att leka lite till sonens ära för han blev ju trots allt byxmyndig.

Det blev en "tutttårta"

Inga kommentarer: