onsdag 17 juni 2015

Anar Ugglor i mossen ;)

Det är äntligen sommar dagarna bara rusar fram, jag mår okej och det knallar på i sakta mak och jag har hittat en terapiform som funkar för mig, jag har börjat virka:)
UGGLOR OCH ÅTER UGGLOR!
Det är jättekul, responsen har inte väntat på sig mina små ugglor sprids nu över vårt avlånga land dinglandes i barnvagnar, i bilbarnstolar som nyckelringar och i ett och annat lekrum i form av gosedjur i hela Sverige och även i Finland,Yeah! :)

Det började med att min kära svägerska Amanda frågade om jag kunde tänka mig att göra en Ugglemobil till dom och deras lilla tjej Freja som ska födas i Juli..hmmm jag kan inte virka sa jag har endast testat virka lite mormorsrutor innan men hör och häpna det gick jag har lärt mig med lite hjälp av min fantastiska granne och Youtube ;) Jag virkar nu så fingrarna glöder och det är riktigt roligt och stimulerande, en riktigt bra uppiggande terapi :) Det pilligt och puligt och det tar lite tid men det är samtidigt rogivande och roligt. Det svåra är att ge sig själv Kred för arbetet men andr gör det så bra så ja jag håller på att lära mig att ta åt mig sakta men säkert. Jag vet att jag kan måste bara sänka mina egna förväntningar lite inte lätt alltid för det kan ju inte bli mer än perfekt ;) haha nejdå men alla är så sjukt nöjda och jag måste bara fatta att jag ska vara nöjd för det jag gör, gör jag bra!
Kramelikram! Och Glad sommar! :-)

#Ugglor #Ugglemobil  #Ugglehänge #Virkadeugglor #barnvagnsmobil #uggla #virkat

















Inga kommentarer: