tisdag 4 mars 2014

Trist tristare och sååå oändlig tristess....

Har så tråkigt allt ska ju göras så förbannat försiktigt men men man har inte roligare än man gör sig så jag var tvungen att fixa lite spänning i tillvaron, så lagom till fredagsmyset så lyckades jag ordna för mig ordentligt.
Duktiga jag lyckades inte skära inte rispa utan ordentligt hugga mig i tummen med kökskniven tur att det sitter ett liten ben i vägen annars hade tummen varit av ;) Ett litet akutbesök senare har jag nu tummen ordentligt inbakad i bandage.
Men jag är ändå överlycklig för tros allt så gjorde det förvånansvärt lite ont jag har haft några diskussioner tillsammans med min läkare om vad händer om jag skulle råka skada mig hur fixar man att hantera den smärtan för trots allt har jag alltid haft en väldigt hög smärttröskel men sen när allt har varit som det varit med kroppen med fibron och all smärta, klarar man verkligen av att ta mera? Oh jaaa det gör man jag är så glad över att veta att jag faktiskt fixar att ta "vanlig" smärta att jag kan fortfarande göra illa mig och hantera det.

Men så om jag fick vara försiktig innan så lär jag ta hänsyn ännu lite mera svårt att göra så mycket och rastlös som jag är så försöker jag ändå det slutade med att jag fick tejpa fast tummen med pekfingret så nu är den inte så sårbar längre men tur är att det ändå är vänster hand... Och jag som skulle till och lära mig virka mormorsrutor :. jaja det får vänta lite.

Sen så vill jag baka hade varit toppen och fått baka lite goa semlor till idag är ju fettisdagen, eller varför inte en riktigt mumsig semmeltårta men jag får vänta till min lilla goding kommer hem, ja just det jag har fått en riktigt liten goding en krya på mig present från min älskade make vågar knappt tro det innan jag ser det men finns iaf på bild.



Se så fin den är :) Min lilla goding, me so happy :D

3 kommentarer:

Anonym sa...

mums för semlor :)
Hoppas du blir nöjd med din maskin just love mine ;)

Anonym sa...

Oh en sån har jag oxå funderat på att köpa hoppas verkligen den är så bra som den verkar du får gärna rapportera om vad du tycker ;)
Hoppas tummen din läker och att du fick någon semla iaf:
Ha det gött // Mia

Suzu77 sa...

Många semlor blev det ;)
"Vår" affär sålde sina egna för 5kr st så det blev att jag köpte ett gäng men då jag och barnen är laktosintoleranta så fick jag även köpa en laktosfri semmeltårta och faktiskt så har jag ätit på den i dagarna tre :)
Tyvärr så har inte min kära maskin hittat hem ännu men absolut lovar att återkomma i ämnet ;)