torsdag 6 februari 2014

Operation up next

Vet att jag är trög och uppdaterar sällan men är fortfarande trött och sliten men samtidigt så känner jag en sån hunger efter att få börja "leva" igen vill bli mera social och  få komma ut mera bli mera av mitt gamla jag, fast inte idag, idag är jag värsta PMS kossan mår pyton vet inte om jag ska skratta åt mig själv eller bara gråta.
Kan ju vara så att stressen och nervositeten börjar ta ut sin rätt, nästa vecka på torsdag så ska jag nämligen läggas in på OP efter att med näbbar och klor fått bråka till mig en hysterektomi så är den äntligen inplanerad och jag hoppas verkligen att det hjälper att det kan underlätta lite granna att värken blir mer uthärdlig är så less på att må skit att aldrig veta från dag för dag hur man mår att aldrig kunna planera något i förväg, dock kommer detta under värsta möjliga tänkbara tillfälle, veckan efter på lördagen är vi nämligen inbjudna på min käre brors 40-års fest och ja jag vet inte om jag kommer att fixa det och jag har lovat att vara barnvakt till hans dotter vilket jag har sett fram emot massor, älskar att ha na här.
 Enligt läkaren så får jag räkna med 4-5 veckors hel sjukskrivning veckan efter OP får jag inte ens lyfta en mjölkliter undra vem jag ska anställa som passuppa??? Borde kanske ansöka om personlig assistent ;)
Men hur som Life goes on och ja jag ska inte hålla på att oroa mig i förväg men kan inte låta bli att vara rädd för hur ont det kommer göra dagarna efter OP, kommer vara inlagd i minst tre dagar och det är iaf bra även om det tar emot att återigen vara inlagd....
"Ackis" besöken är skjutet på framtiden sen så är det faktum att min läkare inte tror på deras smärtrehab jag själv vet inte vad jag ska tro men beslutet ligger hos mig och hur som helst kan jag inte nu..


Vi hade avstämmningsmöte i tisdags igen då skulle det bestämmas hur och om jag ska ha sjukersättning och återigen blir det skjutet på framtiden då dom vill se om jag kanske blir så pass bra pga OP att jag kanske ska kunna böra jobba lite mera, ja vi får hålla tummar och tår att det går för att bara vara hemma är ingen dröm.


Nä nu ett träningspass, dusch och sen bankbesök...
Kramelikram

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hoppas verkligen att allt ordnar sig och att du kan få bli att må bättre, skönt att du fått i ordning kommentarinställningen så vi äntligen kan lämna våra avtramp.
Kram / Mia

Suzu77 sa...

Tack Mia :)
Ja jag vet inte vad det var som krångla rätt som det var funkar det bara ;) är inte så haj på detta....