fredag 27 september 2013

Energitjuv!

Igår kändes som att livet sakta men säkert bryter ner, energin försvinner uti rymden och jag kämpar för att orka med.
Så efter ett litet tvunget besök på stadens köpcentrum då jag var allt annat än pigg fick jag snilleblixten att gå upp på jobbet (mitt riktiga jobb) och hälsa på, orkade egentligen inte, men när gör jag det då? och jag var ju redan där så sagt och gjort och väl där så blir jag kvar.
Jag blir så välmottagen av mina käre kollegor att jag passar på att suga in och ta emot all energi jag kan få, blev faktiskt kvar betydligt längre än tänkt men jag passade på att vara lite energitjuv själv för det gjorde så gott att få lite positiv energi för en gång skull :0) Saknar det där stället och folket nåt så sjukt mycket men det känns mer och mer avlägset och faktum är att jag börjar tyvärr inse att jag förmodligen aldrig kommer att komma tillbaka hur mycket jag än vill så fixar inte min kropp det och det smärtar i både själ och hjärta.

Men ja det finns faktiskt mycket annat jag kan göra ;0) Jag har tagit upp stickningen igen mest egentligen för att hålla händerna i någorlunda form och för att göra nån "nytta" mina dåliga dagar då jag bara ligger i soffan.
Just nu är det handledsvärmare som gäller och har redan hunnit skeppa iväg ett par vet att dom kommer att bäras en mycket sympatiskt fin kvinna på andra sidan jordklotet nämligen ända så långt borta som Australien det känns lite häftigt.

Handledsvärmare/ pulsvärmare med tumhål i mosstickning och med fläta.
 
Har kanske tagit mig lite vatten över huvudet men har funderat och varit så sugen på att testa att baka surdegsbröd ett längre tag så igår startade jag processen och satte en första grund till degen hoppas bara det lyckas.

Och idag så får vi finfrämmande min käre svärmor kommer på besök det känns gött vet att ungarna saknat henne och hon oss <3

Ha nu en underbar helg, för det tänker jag försöka ha. Kramelikram!

Inga kommentarer: