fredag 20 september 2013

Hösten är verkligen här igen!

Kallt, ruskigt, frost på bilrutan, regn och sommaren bortblåst men vad gör väl det när man har haft fullt upp att njuta av världens bästa sommar.
Jag har verkligen varit mitt i ett äventyr, livet har lekt och jag kan med glädje säga att jag har mått helt fantastisk denna varma underbar sommar :0)

Upplevelser har bytts ut det ena efter det andra och som jag har njutit av allt, var eviga minut , värmen har gjort mig och min kropp underverk jag har fått vara med och leva livet.

Att vara "ledig" och kunna hämta hem mig själv har gjort mig gott, första delen av sommaren slappade jag, tänkte inte så mycket på jobbiga måsten utan bara njöt av vardagen, sen kom semestern och vi har varit i vårat  älskade paradis Jämtland där det har fiskats, vandrats i fjällen, plockats hjortron och njutits av ledighet.
Men trots att solen sken i hela resten av vårat avlånga land så just den här veckan var det inte så uppe hos oss, det var trots Juli månad men endast 10-15 grader och kallt så ini ... det blåste kraftigt och som mest var vindstyrkan ända uppe i 52/m/s så tyvärr blåste vi hem och lika gott var det då här hemma sken solen och som den värmde!
Nygräddade pannkakor med nykokt hjortronsylt.
 
 
Dammån
 
 
Bydalsfjäll
 
På jakt efter Norrlands guld


Så vi har fortsatt njuta av semester på hemmaplan och det är ju lite underskattat för det kan ju vara helt underbart även det, nån enstaka dagstur blev det iaf och auktioner oh va roligt det är att gå på auktioner :o) Och jag har tom badat så under kan faktiskt ske det är väl en sisådär 15år sen sist men jabadabadooo det var helt toppen och jag är så glaaaddd!!
Och så har vi fiskat kräftor och haft både kräftskiva och surströmmingsskiva i glada vänners lag!
Kräftfiske!
 


Vår sommar har dock präglats av både glädje och sorg,

Älskade C har blitt stora tjejen och tagit studenten en glädjens dag och så sjukt värt det ;0)

Sorg då min mans älskade farmor tyvärr lämnade detta jordeliv och vi fick då ta farväl av henne vilket alltid är jobbigt även om det kanske inte var så oväntat då hon levt ett mycket långt och lyckligt liv.

Glädje då min älskade underbara lillebror har gift sig och ja vi fått gå på ett himmelskt och sagolikt vackert bröllop på en helt magisk vacker slottsgård i undersköna skåne och jag har fått en till syster :0)


Jag är så tacksam över livet och allt som hör det till känns skönt att få leva ut ibland.
Jag har tom börjat baka detta är något som jag sörjt och saknat i mitt liv då jag inte fixat detta pga all värk men nu så ;0)

Och jaaa jag har börjat jobba, inte jobba jobba men jag har börjat arbetsträna försöker iaf det går så där men alltid nåt, var på möte med Arbetsförmedlingen tillsammans med Försäkringskassan och tillsammans kom vi fram till att det var dags för ett försök så nu är jag ett par timmar ett par dagar i veckan på en Blomsterhandel/trädgård/växthus och testar att jobba lite, längtar till mitt riktiga jobb men dit får jag inte komma just nu tyvärr men men hoppet finns... Det är ändå så jätteskönt att få vara till lite nytta igen och att få komma ut och träffa folk.

Säger bara en sak: livet leker!! :0)

Så va bra nu har jag fått ur det ur mitt system behövde få säga det iaf en gång för jag vet att med hösten kommer kylan och med kylan kommer värken men jag har iaf fått en helt fantastisk sommar och jag är sååå tacksam! :0)

Inga kommentarer: